Istoric

al brandurilor si companiei Orkla Foods Romania
2019


Orkla Foods Romania S.A. fuzioneaza cu Hame Romania SRL.

Campania de imagine LaMinut continua sa primeasca distinctii internationale. Apare in cea mai prestigioasa revista de publicitate din lume, Lürzer’s Archive, fiind mentionata in Best 200 Ad Photographers Worldwide 2020/2021. In acelasi an este nominalizata la premiile Effie, in categoria Packaged Food.

Ardealul primeste in curte un ucenic cu Fainosag. Influencerul Ionut Rusu invata tainele pateului de la maestrul Ion. Cei doi incep calatoria prin lumea gustului si plaiurile cu Fainosag.

Hame Select intra in zona premium si lanseaza o noua campanie de imagine concentrata pe categoriile de peste si pate.

Linco Patisero lanseaza doua editii speciale de placinte, umplute cu visine si fructe de padure.

La Grande Famiglia primeste un nou design de ambalaj si face impresie la raft. Brandul este prezent in categoriile de peste, dulceturi, compoturi.

2018

Antrefrig intra in portofoliul Orkla, iar porcusorul albastru militeaza impotriva bullying-ului intre studenti. Pus pe sotii, ca de obicei, Antrefrig iti da ficat, VeryFicat.

Tomi continua colaborarea cu ROA si o da „Bine”. Campania se lasa cu mai multi castigatori, dintre care unul pleaca acasa la bordul unui Duster nou-nout, cu tuning inclus.

Se lanseaza TOMI BIO, un ketchup prietenos cu toata lumea, ales de parinti, preferat de copii.

Bunatati de la Bunica intra in categoria de maioneza cu doua sortimente, Maioneza cu Ou (80% grasime) si Sos de maioneza (27% grasime), un produs de post.

LaMinut Bobita isi face loc la raftul de mustar.

2017

In decembrie, LaMinut lanseaza o noua campanie de imagine, dedicata festinului de sarbatori. Campania primeste premiul pentru Art Director of The Year, in acelasi an.

Linco Patisero lanseaza campania de imagine pentru gama de placinte cu umpluturi, iar vanzarile se dubleaza. Pe langa sortimentele umplute cu mere si scortisoara si branza, intra in portofoliu variantele cu ciuperci si urda cu marar.

Unirea lanseaza decoratiunile de prajituri, colorate si delicioase.

Se lanseaza Tomi Light cu 0% zahar si indulcit cu Stevia. 50% mai putine calorii fata de Tomi Dulce.

Apare pe piata LaMinut Barosanu’, pentru portiile mari de mici.

2016

Inspirat de Olimpiada de la Rio, Tomi lanseaza editia speciala Tomi Ketchup Salsa, un gust usor picant, dar extrem de savuros.

In acelasi an apare Tomi Gratar, o gama dedicata celor pasionati de gratare. Premiera a avut loc la Burgerfest.

Brandul Unirea se extinde in categoria de ingrediente pentru prajituri.

Linco Patisero lanseaza doua sortimente unice in categoria de patiserie congelata, aluat fraged simplu si aluat fraged dulce.

2015

Wiesana se relanseaza cu doua sortimente: Wiesana Light&Fiber (18% grasime) si Wiesana Omega (Omega 3 si 6) care vin cu o reteta imbunatatita, inlocuind unii aditivi artificiali cu ingrediente naturale (suc de morcovi si suc de lamaie).

Brandul LaMinut isi extinde portofoliul cu doua produse noi: Sos de maioneza clasic si Sos de maioneza cu usturoi.

Ardealul lanseaza doua noi sortimente in gama de pate vegetal: ciuperci si masline.

Linco lanseaza un SKU unic pe piata de margarina din Romania: Linco pentru Piure.

Gama de produse congelate Linco se relanseaza cu un nou nume care comunica mai bine in categorie: Linco Patisero.

Margarina Fruhstuck se lanseaza si la caserola de 1kg.

2014

Orkla Foods Romania fuzioneaza cu compania Productia Ardealul.

Brandul Bunatati de la Bunica isi schimba logo-ul.

Brandurile Ardealul si Linco isi improspateaza look-ul cu noi ambalaje.

Ardealul lanseaza campania nationala “Romania are Fainosag”.

Se lanseaza Linco Placinte la tava – o gama de placinte traditionale cu patru sortimente: branza sarata, branza dulce si stafide, dovleac, mar si scortisoara.

2013

Linco lanseaza platforma sandvisurigustoase.ro si campania nationala pentru consumatori “1000 x sandwich maker’ .

Linco se relanseaza cu un nou design pentru ambalaje.

2012

Unirea lanseaza un produs inovativ in categoria de margarina: Unirea Experta Lichida cu 80% grasime.

Brandul Unirea este sponsor in cadrul celei mai cunoscute emisiuni culinare ale momentului.

Ardealul isi extinde gama de pate cu ‘Ardealul Specialitati’.

Linco aduce doua produse noi in gama de congelate: placinta greceasca si mini-rulourile grecesti.

ORKLA FOODS ROMANIA a achizitionat compania de distributie FDS.

2011

Brandul Ardealul lanseaza ‘Fainosagul’.

Wiesana se relanseaza, cu o noua reteta si un nou tip de ambalaj la caserola rectangulara, avand ca sustinere o puternica campanie de comunicare.

Brandul Unirea isi extinde portofoliul cu un nou SKU – Unirea Experta

Se lanseaza cartea Unirea “100 de secrete dulci”.

Brandul Unirea are primul spot TV.

Linco aluaturi congelate isi schimba look-ul cu un noi ambalaje.

Brandul LaMinut lanseaza primul spot TV

2010

Brandul LaMinut isi extinde gama de mustar cu doua noi sortimente – dulce si hrean.

LaMinut intra si in categoria de pate.

Tomi lanseaza pe piata primul ketchup romanesc special pentru copii: Tomi cel viteaz.

Unirea isi extinde portofoliul cu un nou SKU – Unirea Original 500g.

Linco Apetit se lanseaza si la caserola de 1 kg.

Gama de foi de placinta Linco se extinde cu o editie limitata de iarna – Foi de placinta cu scortisoara.

2009

Lansarea in premiera pe piata din Romania a unei game noi de margarina aliniata la cerintele europene si ale pietei – margarina profesionala fara acizi trans.

Brandul Unirea este relansat cu un nou design si imbogatit cu un nou produs dedicat pasionatilor de dulciuri: Unirea pentru creme.

Tomi vine cu un nou design si un nou tip de ambalaj – sleeve; se lanseaza si Marele Picant (1kg).

Wiesana se relanseaza, cu o noua reteta cu Omega 3 si 6, un nou design si un nou portofoliu.

Ardealul isi extinde portofoliul cu un nou pate de 300g, de pui.

2008

Orkla Foods Romania intra intr-o noua categorie de afaceri, a ingredientelor pentru panificatie si cofetarie.

Are loc relocarea activitatii din Craiova si Targoviste si concentrarea activitatilor de productie pe platformele de la Covasna si Bucuresti.

Se lanseaza Margarina cu ulei de masline Wiesana D’Olive, produs nou pe piata din Romania.

Margarina Linco este relansata, cu un nou ambalaj si un nou portofoliu, fiind sustinuta de promoţia “Inele cu diamante pentru mame briliante”.

Pateul Ardealul se extinde prin lansarea cutiei de 300 g (porc), singura de pe piata cu capac resigilabil.

2007

Se relanseaza brandul Wiesana.

Tomi si Bunatati de la Bunica isi extind gama cu noi sortimente: Tomi Marele Dulce (1kg) si Tomi Pizza, respectiv Bunatati de la Bunica Sosuri pentru paste.

2006

Orkla Foods Romania achizitioneaza Royal Brinkers Romania, companie producatoare de margarina si aluaturi congelate, fondata in anul 1996. Se adauga astfel in portofoliu trei branduri noi: Linco, Unirea, Holland.

Tomi isi extinde gama de produse cu Tomi Xtra Iute.

Se relanseaza brandul Ardealul.

2005

Orkla Foods Romania achizitioneaza producatorul de pate si conserve din carne Productie Ardealul (Covasna), fondata in anul 1994.

Tomi isi schimba look-ul, cu noi ambalaje si vizualuri.

2004

Orkla Foods Romania achizitioneaza fabrica de procesare legume/fructe de la Targoviste.

Sunt lansate noi categorii de produse ale brandurilor Tomi si Bunatati de la Bunica: Tomi ketchup din rosii galbene, respectiv gemurile si dulceturile Bunatati de la Bunica (Targoviste).

2002

Este infiintata SC ORKLA FOODS ROMANIA SA prin achizitionarea Topway Foods International SA de catre grupul norvegian ORKLA FOODS INTERNATIONAL.

Sunt lansate condimente si legume deshidratate sub brandul Bunatati de la Bunica.

2001

Sunt lansate noi produse sub umbrela unora dintre brandurile deja existente: sucul de rosii Tomi, Fruhstuck cu calciu si 12 vitamine, margarina Bunatati de la Bunica cu ulei de masline, mustarul LaMinut si uleiul Allegria, apartinand Topway.

2000

Are loc lansarea brandului Bunatati de la Bunica, prin intrarea in categoria de mustar si sosuri pentru mancaruri a Topway.

1997

Ia nastere brandul Linco prin infiintarea fabricii de margarina Vitan de catre Royal Brinkers.

In acelasi an apare brandul de ketchup Tomi, apartinand Topway.

1996

Ia nastere brandul Ardealul prin punerea in functiune la Covasna de catre Productie Ardealul a primei unitati de productie de conserve de pate.

1995

Iau nastere brandurile WiesanaFruhstuck prin inaugurarea la Craiova de catre Topway a primei unitati de productie de margarina si grasimi vegetale in caserole din Romania.

ro_RORO
en_USEN ro_RORO